Corona houdt ons zoveel mogelijk binnen. Hierdoor zien we onze collega’s ook een stuk minder. Wat doen onze collega’s nu eigenlijk voor Janssen de Jong Bouw? Hoe ziet een dag eruit? En wat houdt ze in deze coronatijden binnen? Collega Rik gaat het eens aan ze vragen…via Whatsapp.

In editie #1…Edwin van der Looij. Edwin is Woonconsulent binnen Janssen de Jong Bouw. Hij zorgt ervoor dat de ervaringen die kopers met ons hebben zo goed mogelijk zijn.

[13:58] Rik:
Hi Edwin! Lang niet gezien. Hoe gaat het met je?

[14:01] Edwin:
Hoi Rik! Ja, helaas zitten we zoveel mogelijk thuis in deze tijd. Op kantoor is het veel leuker! Maar het gaat goed hoor, de koffiejuf zorgt dat ik op tijd voorzien ben van een kopje koffie 🙂

[14:01] Rik
Haha mooi! Dat heb je goed voor elkaar.

[14:02] Edwin:
Hahaha, ze is ook heel lief! Daarom ben ik met haar getrouwd.

[14:03] Rik
Hoe leg jij aan je vrienden uit wat je doet bij Janssen de Jong Bouw?

[14:06] Edwin:
Dat vragen ze wel eens aan me. Dan vertel ik dat ik alles probeer te regelen zodat de klanttevredenheid goed is. Als ze dan meer willen weten, dan vertel ik als eerste dat onze afdeling het eerste aanspreekpunt is voor al onze kopers. Dus als we dan er voor zorgen dat we vooraf alles piekfijn hebben geregeld, scheelt dat ons werk. Zo snijd het mes aan 2 kanten! Tevreden kopers en wij minder werk 👌

[14:07] Rik
Ok. Mooie rol binnen een bedrijf dat staat voor Let’s build happiness!
En…je geeft aan dat je dit met je afdeling doet. Hoe ziet je afdeling eruit?

[14:12] Edwin:
Ons team heeft een vaste bezetting van 4 personen, en soms huren we extra mankracht (of vrouwkracht) erbij in. Patricia zorgt dat alle administratieve zaken goed geregeld zijn en maakt de nieuwsbrieven voor ons digitale kopersportal. Saskia en Sandra zijn de contactpersonen voor onze kopers. Zelf regel ik tijdens de uitwerking van een project dat de verkooptekeningen, de technische omschrijving en alle andere zaken goed zijn. Ook regelen we dan al dat de showrooms helemaal geïnformeerd zijn.

[14:18] Rik
Ok…duidelijk! Hoe zorg jij er op dit moment voor dat je het teamgevoel overeind houdt? We zitten inmiddels toch alweer een paar weken thuis…

[14:22] Edwin:
We bellen & appen elkaar vaak. Ik merk dat het hele team nét even dat extra stapje voor elkaar zet! En soms treffen we elkaar toch even op kantoor als we bijvoorbeeld zaken moeten printen. Dan kletsen we meteen even bij. Zo woon ik niet zo ver van twee projecten dus maak ik elke week foto’s van de vorderingen. Die kan mijn collega dan weer delen. Kleine moeite, collega blij én onze klant voorzien van de laatste informatie!

[14:23] Rik
Super!
Op je LinkedIn zie ik de quote ‘Never a failure, always a lesson!’ prominent in beeld staan. Leg eens uit!

[14:29] Edwin:
Goede vraag! Wij monitoren onze klanttevredenheid met een vraag hoe men ons waardeert. Daarna hebben we ook 2 open vragen “Wat gaat er goed?” en “Wat kan er beter?”. Wat er goed gaat moet je dan herhalen, maar héél belangrijk is om de feedback wat er beter kan te gebruiken om jezelf te verbeteren! Dan blijf je een lerende organisatie met werknemers die steeds beter worden 💪🏻💪🏻

Sommige feedback is niet altijd leuk, maar we zijn er wél blij mee!

[14:30] Rik
Ok. Dus het motto is echt van toepassing op je werk 😀 Gaaf!

[14:32] Edwin:
Jazeker! Dat is ook één van de redenen dat ik bij Janssen de Jong Bouw werk 🤗 Het is toch mooi dat een bedrijf jouw motto in het DNA heeft.

[14:35] Rik
Bedankt Edwin! Goed om te horen dat het goed met je gaat.
Hopelijk spreken we elkaar snel…in het echt 😊

[14:36] Edwin:
Komt goed! Werk ze nog.