Sinds begin maart dompelen de medewerkers van Janssen de Jong Bouw, Janssen de Jong Projectontwikkeling en Janssen de Jong OnderhoudPlus zich onder in het JAJO INNOVATIE LAB. Deze innovatiebeweging doorlopen we twee keer per jaar rondom een gericht thema. En met succes. Sinds de start hebben we maar liefst 93 ideeën van onze medewerkers ontvangen! 

Deze kunnen we natuurlijk niet allemaal tegelijk oppakken. Daarom hebben we op basis van een aantal criteria een shortlist van 12 ideeën gemaakt. Daarbij hebben we o.a. gekeken naar de impact op het thema ‘gezondheid’, de toegevoegde waarde voor de professionele klant, de relevantie voor de eindklant én de verschillende perspectieven uit onze organisatie. Medewerkers konden stemmen op de drie beste ideeën. Deze top drie zijn we nu aan het testen in een experiment. Als het een groot succes is, dan bepalen we op welke manier we dit kunnen implementeren in de organisatie.

Implementeren quick-wins 
Naast de drie experimenten geven we drie quick-wins een plekje in deze eerste innovatiecyclus. Dit zijn ideeën die we op zeer korte termijn kunnen implementeren. De overige ideeën die niet gekozen zijn als quick-win of experiment, maar die wel potentie hebben, worden bewaard om op een later moment op te pakken óf dienen als input voor een volgend innovatiethema.

Happy New Home Boom
De eerste quick-win wordt al volop gebruikt: de Happy New Home Boom! Het idee is van Clarinda de Vries, woonconsulent bij Janssen de Jong Bouw Noord. “Wanneer een woning van ons wordt opgeleverd, ontvangt de bewoner als housewarming cadeau een mooie boom van ons. Een blijvende herinnering aan een bijzonder moment! Bovendien fleurt de tuin er direct van op en het is goed voor het milieu. De Happy New Home Boom staat symbool voor gastvrijheid, bescherming en geluk. Precies wat wij de nieuwe bewoners van de woning toe willen wensen!” aldus Clarinda.

De nieuwe bewoners van de 13 koopappartementen in Oldenzaal hadden de eer om het spits af te bijten. Bij de oplevering van hun woning begin juli, kregen zij van kopersbegeleider Marianne de Wit niet alleen de sleutel maar ook de Happy New Home Boom.

Woonconsulent Clarinda de Vries en kopersbegeleider Marianne de Wit duiken met de Happy New Home Boompjes in het JAJO INNOVATIE LAB-bad.

Deze website maakt gebruik van cookies om de werking en beleving te optimaliseren.  meer informatie

Cookie settings

Below you can choose which kind of cookies you allow on this website. Click on the "Save cookie settings" button to apply your choice.

FunctionalOur website uses functional cookies. These cookies are necessary to let our website work.

AnalyticalOur website uses analytical cookies to make it possible to analyze our website and optimize for the purpose of a.o. the usability.

Social mediaOur website places social media cookies to show you 3rd party content like YouTube and FaceBook. These cookies may track your personal data.

AdvertisingOur website places advertising cookies to show you 3rd party advertisements based on your interests. These cookies may track your personal data.

OtherOur website places 3rd party cookies from other 3rd party services which aren't Analytical, Social media or Advertising.